Előzmények

 

Rákos Péter vagyok. Két évtizeden át gyerekeket tanítottam és táboroztattam. Ez idő alatt születtek gyerekkönyveim: a Tealandi utazások, a kakadus-könyv és a Mumus a padláson (ami megjelenése évében megnyerte az év gyerekkönyve díjat), valamint a Mumus című musical, amelyik már tucatnyi hazai színházban színpadra került (legutóbb 2017 májusában a Pécsi Nemzeti Színház mutatta be).

A legkiterjedtebb utóélete a nyári táboraimnak lett. Az a játék-szisztéma, ami a Gyűrűk ura táborok motorja, másolhatónak és sokszorosíthatónak bizonyult, így mára közel húsz helyszínen játsszák az eredeti játékot változatlan formában és játékszabályokkal – gyakran úgy, hogy nem is tudják, a módszer honnan, kitől ered. Nekik készült ez a visszatekintés, ami a Tündék völgye tábor szempontjából is érdekes lehet:

Ha nem indul el, itt is megnézhető.

 

Később érdeklődésem egyre inkább a pszichológia, az asztrológia és a családdinamika felé fordult. Így történt, hogy 1996-ban elkezdtem felnőtteket tanítani, egyéni és csoportterápiákat vezetni – s ezzel egy időben megszűntek a táboraim.

 

TÜNDÉK VÖLGYE

 

S bár már régóta tervezem a nyári kalandok folytatását, annak, úgy tűnik, 2017 nyarán jött el az ideje. Akkor láttam meg ugyanis egy olyan nyári játék lehetőségét, amelyik teljes mértékben elszakad a korábbi kalandjáték harcos világától, és valami újat, eddig feltáratlant vesz célba. A Tündék völgye kísérlet egy olyan mikrokozmosz megteremtésére, amelyik lehetőséget ad azoknak, akik hiányolják a csodát és varázslatot a világban, hogy e nyári együttlét során megtapasztalják azt.

Tündék völgye 2017

A játék alapja nem egy kitalált rendszer, egy előre megalkotott forgatókönyv, hanem a nyári kaland, a rejtőző tündékkel való kapcsolatfelvétel során nyert információkból fokról fokra épülő világ. Egy kis közösség saját, rejtett világa, amelyik életre hívja a tünde életformát (világképet, kultúrát, szokásrendszert, társadalmi működést) .

A kalandjáték vezetőinek szándéka, hogy a tünde életforma részét képezzék mindazok az értékek, amelyeket saját életükben elsődlegesnek tartanak: irodalmi és népzenei kincseink, a természet mint élő és intelligens rendszer szemlélete, a nem hatalmi elven működő döntéshozatal és közösségi szerveződés, s az együttműködő (erőszakmentes) kommunikáció. Ezek gyakorlatát feltett szándékuk fokról fokra a közösségi élet részévé tenni.

Tovább az információkhoz